E-magazín o pohybu, zdravém vývoji, ergonomii, sportu a cestování.

Cestování

Cestování znamená přepravu lidí účastnících se cesty či výletu nebo proces či čas vystihující osobu či objekt v pohybu z jednoho místa na druhé. Cestování je ale hlavně poznávání. Poznáváme jiné krajiny, kultury, získáváme zážitky a na cestách poznáváme hlavně sami sebe.

Tip na letní pobyt v Krkonoších Tisk Email
Napsal uživatel Administrator
Čtvrtek, 04 Červen 2015 12:32

Uvažujete o prázdninovém pobytu? Máte rádi horské léto? Trávíte rádi čas aktivně? Pro dovolenou plnou zážitků si můžete vybrat také Pension Simona v Harrachově, který nabízí příjemné ubytování za příznivé ceny, a to v krásné lokalitě na rozhraní Krkonoš a Jizerských hor.

alt

Na hory nejen v zimě Tisk Email
Napsal uživatel Administrator
Úterý, 13 Leden 2015 10:15

Malebné horské městečko Harrachov v Krkonoších je známou zimní destinací pro všechny milovníky zimních sportů. Nejen v zimě mají ale Krkonoše co nabídnout. Taková procházka po horách v prvních jarních paprscích v prostředí probouzejícího se horského jara může být pro vás také nezapomenutelným zážitkem. A abyste měli kam hlavu složit, doporučujeme opět příjemnou nabídku Pensionu Simona.

alt

Více: www.pensionsimona.cz

Reportáž: Cesta do Francie a Španělska v dubnu 2014 - díl 6. Tisk Email
Čtvrtek, 27 Listopad 2014 09:56

V minulé předposlední části jsme strávili den v Cartageně a sledovali přípravy na večerní velikonoční procesí. Také v Los Alcazares připravovali velikonoční trhy, které začínaly následujícího dne.

Reportáž: Cesta do Francie a Španělska v dubnu 2014 - díl 4. Tisk Email
Pátek, 31 Říjen 2014 13:45

V minulé části jsme skončili čtením ve Wikipedii o Pyrenejích a o parku Ordesa. Nyní budeme pokračovat po Španělsku.

Den desátý

Dnes končíme prozatím s Pyrenejemi a odjíždíme k moři. Po více než pětistech kilometrech pustější a hornatou částí Španělska, kdy už jsme si užili letní teploty a v autě jsme měli zapnutou klimatizaci, nacházíme vhodný kemp nad Saguntem v obci Moncofa s příznačným názvem Los Naranjos, který je 200 m od moře.

Reportáž: Cesta do Francie a Španělska v dubnu 2014 - díl 2. Tisk Email
Středa, 24 Září 2014 11:34

V předcházející části jsme skončili v kempingu u Arles, který v této dubnové předsezoně byl téměř prázdný.

Den pátý

Asi okolo desáté hodiny vyrážíme pěšky do Arles. Máme mapku města, žádný problém. Jdeme podél starého římského akvaduktu, a přiblížíme se k nové obchodní zóně města, kde je to jeden kruhový objezd za druhým, benzinové pumpy, servisy a služby všeho druhu, obchodní centra, autobusové nádraží. Tam ztrácíme správný směr do centra a octneme se na pokraji v sídlišti u velké místní školy a školky. Na lavičce posedávají důchodci a vyhřívají se na sluníčku. Pokoušíme se s nimi domluvit o cestě do centra a rozkládáme mapu. Vypadají, že mapu města vidí poprvé. Přichází ještě několik místních obyvatel a po vzájemné diskuzi pochopí co chceme a jedna žena nám ukáže cestu.

Reportáž: Cesta do Francie a Španělska v dubnu 2014 - díl 5. Tisk Email
Středa, 19 Listopad 2014 09:08

V předchozí části jsme se zúčastnili prvního velikonočního procesí hříšníků v Yecle, které skončilo pozdě v noci

Den třináctý

Ráno po snídani (po španělsku asi v jedenáct hodin) se jedeme podívat do města a na kopec, kolem kterého je Yecla rozložena. Je tam starý kostel, ve kterém sídlí ohromná a nákladná socha Panny Marie, kterou místní občané jednou za rok ve vánočním čase pracně snášejí dolů do města, když slaví výročí neuskutečněné účasti v nějaké lokální válce. (Prý se tak dlouho připravovali, až válka skončila.)

Reportáž: Cesta do Francie a Španělska v dubnu 2014 - díl 3. Tisk Email
Čtvrtek, 16 Říjen 2014 11:49

V minulé části jsme nocovali v Andoře a četli z Wikipedie některé údaje o tomto státu.

Později jsme se také dozvěděli, že projíždět Andorrou v sezóně jak zimní, tak letní není vůbec snadná záležitost, protože nával návštěvníků je takový, že na silnicích vznikají nepříjemné zácpy.

Reportáž: Cesta do Francie a Španělska v dubnu 2014 - díl 1. Tisk Email
Středa, 10 Září 2014 10:25

Plán: Francie - oblast Provence, Andorra, Pyreneje, Španělsko - provincie Murcia

Účastníci: redaktoři „CESTY“ Jitka a Luboš a jejich pejsci Démona a Montík.

Den první 3.4.2014

Vyrážíme ze Smržovky v 9,20 a ještě míříme do Jablonce do Kauflandu doplnit chybějící zásoby. V 10,06 hodin už míříme na Prahu a dál na Plzeň s cílem v oblasti Karlsruhe (Německo, poblíž francouzských hranic.), kde máme vytypovaný kempink v Albgau. Plán jsme splnili asi okolo 18 hodiny. V Česku jsme asi 20 km před hranicemi tankovali naftu za hříšných 39 Kč/l, ve strachu, že v Německu bude drahá, později jsme se přesvědčili při hranicích s Francií, že tam nafta stála 1,4 EU, což je to samé. Kemping byl slušný a stál 28 EU.