E-magazín o pohybu, zdravém vývoji, ergonomii, sportu a cestování.

Ergonomie

Ergonomie je věda zabývající se optimalizací lidské činnosti, a to zejména vhodnými rozměry a tvary nástrojů, nábytku a jiných předmětů.

Pro optimalizaci práce s počítačem stanovuje například vhodný maximální počet pohybů prstů při ovládání klávesnice a zabývá se i uspořádáním prvků na obrazovce. Oblast ergonomie je ovšem ještě širší, než je zde naznačeno, a zahrnuje i návrh pomůcek pro postižené a podobně.

Ubližujete svému pohybovému ústrojí ve svém povolání nebo při nějaké činnosti? Většinou můžete stejnou práci vykonávat a neubližovat si. Stačí změnit polohu při práci, vymyslet nějaký snadný přípravek, který vám pomůže, někdy stačí i jen odstranit si předsudek, že jinak práce vykonávat nelze. Vykonávat práci nebo třeba odpočívat a neškodit si je možné a právě k tomu slouží ergonomická poradna. Ptát se můžete zasláním e-mailu na Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript a do předmětu napiště heslo "Poradna".



Homo sedící u počítače Tisk Email
Ergonomie
Napsal uživatel MUDr. Jitka Mašková - Švejdová   
Pondělí, 12 Leden 2009 21:16

Stvořitel modeloval myslící bytost. Do užšího výběru vybral delfína, člověka, krysu a včelu. Na delfínu hodně pracoval, dal mu velkou inteligenci, ale s delfíny nebyla příliš velká zábava. Vše jim dávalo v hojné míře životní prostředí, nic jim nechybělo, pouze a proto jim chyběla motivace k dalšímu tvoření. Krysa měla motivaci, v popředí jejího zájmu byla péče o potomstvo, rodila snadno a brzy hrozilo obrovské její přemnožení a neutuchající války. Na kryse se mu též nelíbila její nevybíravost a nedostatek smyslu pro krásno. Včela zase nezaujala příliš kolektivním chováním, žádný individualismus. Svým smyslem pro blaho společnosti byla příliš naprogramovaná.

Celý článek...
 
Zdravá záda školáka Tisk Email
Ergonomie
Napsal uživatel MUDr. Jitka Mašková - Švejdová   
Neděle, 11 Leden 2009 16:37

Dítě tráví značnou část dne ve škole. Škola by měla přinášet poučení v oborech lidského vědění, ale měla by též naučit se zdravě pohybovat v životě – jak přeneseně, tak ale i skutečně fyzicky se pohybovat. Opak je pravdou. Dítě je nepřirozeně zklidněno, získá spoustu nevhodných pohybových návyků – zhrouceně sedí, ohnutě chodí, protažení je málo.

Proto vybízíme k diskuzi na téma pohyb dítěte a škola.

Celý článek...
 
« ZačátekPředchozí123456DalšíKonec »

Strana 6 z 6