E-magazín o pohybu, zdravém vývoji, ergonomii, sportu a cestování.

Reportáž: Cesta do Francie a Španělska v dubnu 2014 - díl 5. Tisk Email
Cestování
Napsal uživatel Luboš Mašek
Středa, 19 Listopad 2014 09:08

V předchozí části jsme se zúčastnili prvního velikonočního procesí hříšníků v Yecle, které skončilo pozdě v noci

Den třináctý

Ráno po snídani (po španělsku asi v jedenáct hodin) se jedeme podívat do města a na kopec, kolem kterého je Yecla rozložena. Je tam starý kostel, ve kterém sídlí ohromná a nákladná socha Panny Marie, kterou místní občané jednou za rok ve vánočním čase pracně snášejí dolů do města, když slaví výročí neuskutečněné účasti v nějaké lokální válce. (Prý se tak dlouho připravovali, až válka skončila.)

alt

Z kopce je krásný rozhled na město a okolí, což je náhorní rovina ve výšce cca 500 m nad mořem, která je celá osázena olivovníky a vinnou révou. Však také místní obyvatelé jsou velmi hrdí na jejich olivový olej a víno.

Yecla je město v severní části provincie of Murcia. Má asi 35 tisíc obyvatel, kteří se živí zemědělstvím, potravinářstvím a je zde zastoupen v menším množství také lehký průmysl.

Odjíždíme do Los Alcazares, což je rekreační městečko u moře poblíž Cartegeny a také součástí provincie of Murcia. Naši mládežníci tam mají zapůjčen jeden řadový domek, ve kterém žijí. Eva pracuje jako barmanka v irském baru a Carlos se připravuje na závěrečné zkoušky postgraduálního studia.

Je podvečer, Eva jde do práce a my se jdeme podívat k moři. Moře u Los Alcazares je vlastně velká laguna, oddělená od moře tenkou šíjí a jen úzký průliv ji spojuje s mořem.

Pláž Los Alcazares

alt

Později večer jdeme s Carlosem navštívit Evu do Irského baru. Je to nekuřácký podnik se dvěma částmi vybavenými velkými obrazovkami, kde neustále běží nějaký sportovní přenos, převážně fotbal. Bar navštěvují hlavně anglicky mluvící návštěvníci (nyní také i česky mluvící), kteří v klidu popíjejí pivo, víno a whisku a zajídají to tapasem (to je španělský výraz pro jakoukoliv přílohu k alkoholu).

Den čtrnáctý

Dnes jedeme na výlet do Cartageny. Je to město vzdálené asi 15 km od Los Alcazares, také součástí provincie Murcia, je zde přístav, vojenská námořní základna, historická i moderní část města.

alt

Je středa, další den velikonočních oslav a město doslova blázní. Po ulicích se pohybují spousty lidí, římští bojovníci se zlatými přilbami, muzikanti zkoušejí svá vystoupení, v místním chrámu se chystají alegorické vozy s výjevy z posledních dnů života Ježíše Krista a opravdu se na tom nešetří. Ti co si své vozy chystají, hýří nadšením a nasazením. Mezi tím se prolíná spousty diváků a všude panuje dobrá nálada.

Projdeme starou část města, nahlédneme opět do římského divadla, projdeme několik obchodů a vrátíme se na přístavní promenádu. Zde dominuje obrovská socha truchlícího muže, jako památník obětem atentátu v Madridském metru.

Odpoledne se vracíme do Los Alcazares a jdeme se potulovat uličkami města, kde zase slaví velikonoce velkým trhem, který se otvírá na zelený čtvrtek a nyní probíhaly přípravy. Také je všude velmi rušno. Nakoupíme potravinové zajímavosti, které doma běžně nejsou v obchodech, zejména mořské plody, olivy v různých úpravách a také španělské červené víno, které zde je vždy vynikající a pak večeříme v předzahrádce domku popíjíme vínko a posloucháme z okolí hlasité ohlasy z fotbalového finále Španělského poháru mezi FC Barcelonou a Realem Madrid, které se hraje nedaleko ve Valencii. Nutno dodat, že Real prohrál, což místní těžce nesou, protože Barcelona jsou Katalánci.